vrijdag 8 februari 2013

Gastblog: Push up cake pops

Valentijn is de dag om je liefde te vieren. Liefde voor je familie, voor je vrienden en misschien ook voor 1 persoon in het speciaal.
Veel mensen gaan op valentijn uit eten of koken iets uitgebereider. Daar pas natuurlijk een lekker toetje bij.

Wat dacht je van een push up cake pop?
Wat je nodig hebt:
-Red velvet cake
-Strooisels passend bij Valentijn denk roze, rood, hartjes!
-Roomkaas glazuur
-Eventuele spuitzak inclusief mondje. Ik heb spuitmondje 12 gebruikt van Wilton.
Ik heb als eerst een red velvet cake gebakken. Heel lui heb ik dit keer een kant en klare bakmix gebruikt. Deze kocht ik hier: Red velvet bakmix
Ik raad het wel aan om gewoon een recept op internet te zoeken en die dan te gebruiken als je dat net als ik ook leuk vindt. Maar heb je haast of geen zin dan is een bakmix een uitkomst ;).
Terwijl de cake in de oven stond heb ik een roomkaas glazuur gemaakt.
Ik heb dit recept hiervoor gebruikt:
200 gr Mon Chou
400 gr Poedersuiker
2 eetlepels vers geperst citroensap.
Dit mix je allemaal samen tot een glad mengsel en daar vul je spuitzak mee.
Als de cake afgebakken en afgekoeld is snijd je het doormidden.
Je pak je push up cake pop en druk daarmee een rondje cake opmaat uit en duwt het stukje naar de onderkant van de cake pop vorm. Dan spuit je een laagje roomkaas glazuur erbovenop en dan strooi je de gekozen strooisels erop. Dan druk je weer een stukje cake uit, je drukt deze een beetje aan en spuit dan een mooi toefje erbovenop, ook deze versier je met strooisels. Sommige push up cake pops hebben een deksel. Ideaal voor als je ze moet bewaren maar let dan wel op dat je niet te hoog uitkomt met je cake en glazuur.

Eet smakelijk en spread the love!!

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...