maandag 27 februari 2012

Gastblog: Lampen...

Sinds afgelopen zomer woon ik in mijn eigen huisje en ben ik lekker aan het inrichten. Want aangezien mijn smaak niet één is waarvan je zo alle meubels uit dezelfde serie bij de woonboulevard koopt, duurt het even voordat alles naar mijn zin is. Of zal je eigenlijk ooit wel klaar zijn met inrichten? Ik hoop het niet! :) 

Eén ding waar ik vooral tegenaan liep waren lampen. Wat een lelijke dingen zijn er te koop zeg! Plafonnières komen er bij mij sowieso al niet in (al moet ik eerlijk toegeven dat mijn badkamer wel die twijfelachtige eer heeft, omdat ik zo gauw geen andere veilige oplossing wist). Gelukkig heb ik wel een paar lampen gevonden die ik mooi vind, maar een huis heeft meer lampen nodig dan je denkt, dus ik moest ook zelf aan de slag. En gelukkig doe ik niks liever! Tot nu toe resulteerde dat in de volgende klus projectjes:


Deze emaillen lampenkap lag bij mijn zus en schoonbroer op zolder, nog van de vorige eigenaar. Ik heb er een nieuwe fitting en snoer aangemaakt en nu hangt hij in mijn keuken. 


Dit bedlampje kocht ik voor 2 euro bij de kringloop en met een nieuw snoer kan hij weer jaren mee! Eigenlijk wil ik hem ook nog wel een nieuw kleurtje geven, wie heeft er een leuk idee?

In mijn hoofd zitten nog zeker 3 Do It Yourself ideeën voor het maken van lampen. Hou de blog goed in de gaten de komende tijd, want ik zal ze hier zeker delen met een uitgebreide werkbeschrijving! 


xxx Jannie

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk he licht in je leven ;) Maar pop ik wil ook een nieuwe lamp naast mijn bank... Dus ik wacht in spanning! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh I like die foto van jouw keuken A LOT!

    xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jannie! Wat zit je toch altijd vol creatieve ideeen. Ben benieuwd deze week!

    En meiden wat een leuke 'Wie zijn wij' pagina..... Ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeeeej dank je Djuna :)
    Enne Rianne, die lampen komen niet deze week al hoor! Eerder de komende weken/maanden... ;) Goeie dat je de wie zijn wij pagina leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...