maandag 26 maart 2012

Gastblog voor Chocolade liefhebbers!

Ik denk dat veel mensen zich kunnen herkennen in de term chocolade liefhebber. Ik ook! Daarom maakte ik vanmorgen Rocky road.

Wat ik gebruikt heb:

500 gram chocolade
150 gram boter
3 eetlepels stroop
100 gram mini marshmallows
200 gram biscuitjes
100 gram gedroogde cranberries

Ik zeg bewust wat ik gebruikt heb. Je kunt het natuurlijk naar eigen smaak maken. Houd je meer van pure chocola of juist van wit? Hou je niet van cranberries maar wel van rozijnen? Of lijkt het je lekker om er noten door te doen? Leef je uit!


Smelt de boter in een pan op een laag vuurtje. Als alles is gesmolten voeg je daar de stroop en chocola in stukken bij en laat je deze ook al roerend smelten. Roer totdat je een glad mengsel hebt.

Verkruimel de biscuitjes en meng die met de marshmallows en de cranberries.

Voeg nu alles bij elkaar en roer totdat alles goed vermengd is. Doe het mengsel in de door jou gewenste vormen of gewoon in een platte schaal zoals een ovenschaal. Druk alles een beetje aan zodat het goed aan elkaar plakt en een stevig geheel wordt. Als je twijfelt over de stevigheid kun je altijd nog meer chocola smelten en door het mengsel heen roeren. Als alles in de vormen of schaal zit zet je die voor ongeveer 2 uur in de koelkast, zodat alles hard kan worden. Als je ervoor hebt gekozen om 1 groot stuk te maken, kun je die daarna ook in kleinere stukken breken.
Je kunt je stukken Rocky road in een blik of trommel bewaren. Maar je kan het ook in 1 keer opeten of weg geven gewoon om iemand te laten weten dat je ze lief vindt!



xxx Kim

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...