woensdag 5 september 2012

Gastblog: Postcrossing

De zomer is de tijd dat je van iedereen vakantie kaartjes krijgt uit verre bestemmingen met mooie foto's en leuke verhalen! Heerlijk! Ik hou van kaartjes en van reizen, dus in de tijd dat je zelf niet gaat is dat een ideale combinatie om een beetje mee te kunnen genieten.

Toen ik op de wachtlijst voor mijn nieuwe longen stond en niet meer op vakantie naar het buitenland kon om nieuwe plaatsen te ontdekken ben ik begonnen met Postcrossing. Zo kreeg ik plaatjes en verhalen van over de hele wereld gewoon in mijn brievenbus in de vorm van een kaartje! Super leuk!


Voor wie Postcrossing niet kent, Postcrossing is een project waarbij je met volkomen vreemden van over de hele wereld kaartjes uitwisselt. Je begint met het sturen van je kaartje naar iemand waarvan je het adres krijgt toegestuurd. Nadat je kaartje is aangekomen krijgt iemand anders jouw adres en wacht je (on)geduldig bij je brievenbus tot je de kaart ontvangt. Hoe lang dit duurt ligt erg aan waar je kaart vandaan komt, dus het is soms even wachten, maar het onverwachte maakt het ook weer extra leuk.



Ik ben een poosje met Postcrossing gestopt, maar heb vandaag 7 (!) kaartjes op de bus gedaan, naar Australiƫ, Rusland, Duitsland, China, Finland, Wit-Rusland en Amerika.

 En dan nu, afwachten... Spannend! :-)

Lijkt het je ook leuk? Kijk dan even op www.postcrossing.com en meld je aan! 

xxx Jannie

3 opmerkingen:

  1. Jaaaa mijn kaartjes zijn ook op de bus :D 5 stuks! En kan niet wachten tot ik ook kaartjes krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijne is ook onderweg of zou die er al zijn??? =)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...