maandag 28 mei 2012

Gastblog: Jam potje lamp DIY

Ik heb een hele verzameling jam potjes van Bonne Maman. Gewoon omdat ze zo'n gezellige geruite deksel hebben! :-) Ik gebruik ze vooral om dingen in te bewaren, maar van één heb ik een lampje gemaakt, hieronder zie je hoe. 

Bonne maman jam potje lamp - jam jar lamp DIY

Wat heb je nodig?
- Jam potje
- S
noer met stekker zonder aarde
- Kleine fitting
- Lampje met weinig watt of een ledlamp
- Evt. een schakelaar
- (Strip)tang
- Schroevendraaier
- Potlood
- Stanleymes
- Iets om op te snijden

Bonne maman jam potje lamp - jam jar lamp DIY

Allereerst begin je met het uittekenen van de fitting op de deksel van je jam potje, daarna snijd je dit rondje uit. Ik heb het met een stanleymes gedaan, het ging lastig, maar het ging ;-)

Draai daarna de bovenste helft van de fitting in de deksel en sluit het snoer aan aan de fitting. Heb je nog nooit een snoer aangesloten? Bekijk dan deze video. Draai het onderste deel aan de fitting en draai het lampje erin.

Zet het lampje nu neer op de plek waar je hem wilt gaan gebruiken en bekijk waar je de schakelaar wilt hebben. Sluit deze vervolgens ook aan. Natuurlijk eerst weer de stekker uit het stopcontact halen! Haha!

Bonne maman jam potje lamp - jam jar lamp DIY

Jeeeej! Boven mijn eettafel zit geen aansluit punt om een lamp aan op te hangen en zo heb ik toch nog net wat meer licht aan tafel!

Heb je net als ik nog meer jam potjes over? Dan heb ik hieronder nog wat andere leuke recycle ideeën voor je!

* Brownie sundae in a jar *
* How to make a jar shelf *
* Louisiana jam jar cocktail *

* Mason jar hanging floral vase *
Light in a jar *


xxx Jannie


8 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik bewaar ze ook altijd, zo doe je nog eens ideetjes op bij anderen he

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze potjes zijn zo leuk, ik kan ze ook niet weggooien. Maar dit idee is echt geweldig, ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OMG ik heb opeens ook idee. Maar daar mag je mij denk ik wel bij helpen... Hahahah handig die creabea vriendinnen x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, that is great! thanks so much for sharing on craft schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...