maandag 7 mei 2012

Gastblog: Gekleurd snoer DIY


Ze zijn helemaal hip op het moment: strijkijzersnoeren in verschillende kleurtjes. Voor mijn vorige 2 lampenprojectjes kocht ik ze bij snoerboer.nl. Maar ik bedacht, dat moet je ook zelf kunnen! Zo kwam ik op de volgende DIY, om op een simpele en goedkope manier je lamp net iets extra’s te geven.


Wat heb je nodig?
- Een simpel rubberen snoer
- Wol of katoen in kleur naar keuze
- Bijpassende haaknaald

Snoer lamp haken gekleurd snoer strijkijzersnoer - How to crochet lamp cable colored coloured

1) Knoop de draad vast aan het snoer. 2) Pak bovenlangs de draad op met je haaknaald. *3) Pak vervolgens onderlangs de draad op. 4) Je hebt nu 2 lussen op je naald. 5) Pak de draad weer op. 6) En trek deze daarna in één keer door de 2 lussen op je naald.* Je haakt als het ware een soort vaste om je draad heen. Probeer strak te haken en druk elke gehaakte vaste goed tegen de andere aan om een gelijk geheel te krijgen.

Herhaal * tot *.

Haken snoer gekleurd strijkijzer snoer DIY - How to crochet lamp cable colored coloured

Ga zo door tot je de juiste lengte hebt bereikt. Hecht af. De loshangende draden werk je weg in de fitting en het plafondkapje. 

Gekleurd strijkijzersnoer strijkijzer snoer DIY haken - How to crochet lamp cable colored coloured

Een half uurtje haken verder en je bent klaar! 

Zoals je ziet mist de lampenkap nog. Máár daar maak ik nog 2 DIY's voor en Daphne komt binnenkort met een super leuk patroon voor een gehaakte lampenkap!

xxx Jannie

2 opmerkingen:

  1. Heeeel leuk idee! En mooi resultaat! Ik punnik m'n snoeren zelf....lang leven het handwerken!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt!! Ga ik proberen! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...