woensdag 30 mei 2012

Te gast bij de 'groene meisjes'

EETDAGBOEK VAN EEN VEGGIE: DAPHNE

Zaterdag 26 mei was ik te gast bij de groene meisjes.
Een super leuke blog door 2 meiden uit Amsterdam die met regelmaat
de kringloop bezoeken, veganistisch koken, een mooie kat hebben en leuke
blog tips hebben. Zeker een kijkje waard!

Hier is mijn stukje :D

Hai! Ik ben Daphne van de blog Haak&Smaak en ben 25 jaar. Ik hou van kringlopen, lp’s, katten, camperen, wol, festivals en concerten :) En sinds mijn longtransplantatie vorig jaar is koken ook een nieuwe hobby. En dan vooral vlees- en visloos! Vandaag heb ik de eer om mijn eetdagboek met jullie te delen.

Mijn eetdagboek


Ik begin mijn ochtend met muesli, griekse yoghurt en een kiwi. Ipv een kiwi is een banaan ook erg lekker.


S’middags lunch ik met vriendinnen en maken we een panini met rode pesto, rucola, tomaat, mozzarella en pijnboompitten.


Tijdens het haken eet ik banaan in hartjesvorm :)


S’avonds één van mijn favoriete recepten. Risotto met spinazie. Heerlijk, gezond en snel.
Recept:
Wat heb je nodig:
*Risottorijst
*1 tablet groentebouillon
*Spinazie (ik gebruikte diepvries, dan kan je de hoeveelheid makkelijk bepalen)
*Zongedroogde tomaatjes (ongeveer een half potje)
*Pijnboompitten
*En eventueel nog geraspte kaas
Maak de risotto klaar zoals aangegeven op de verpakking (dat is voor elke risotto namelijk anders). Ik gebruikte risotto waar je elke keer een beetje bouillon bij gooit. Rooster ondertussen de pijnboompitjes. Snij de zongedroogde tomaatjes in kleine reepjes. Wanneer de risotto bijna klaar is gooi je de spinazie en de gedroogde tomaatjes erbij en warm het weer goed op. Serveer en gooi naar smaak de pijnboompitjes en de geraspte kaas erover.
Eet smakelijk! :)

3 opmerkingen:

  1. Mjam! Lekker! Wat gaan we komend weekend allemaal voor lekkers eten!? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die risotto, die ga ik ook eens maken, klinkt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt mij heerlijk dit eenvoudige recept. Ga het zeker een keer proberen. Vandaag toevallig risotto met courgette en kastanjechampignons op het menu staan. Fijne dag vandaag, groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...