woensdag 23 mei 2012

Gehaakte bloem in 5 minuten ♥

Een bloem haken in 5 minuten?
Jep, dat kan!


Sara Rivka maakte een ontwerp, en ik vond hem zo leuk dat ik hem wilde vertalen en op onze blog wilde zetten :)
Op haar blog vind je de Engelse versie van het patroon.
Hier de Nederlandse;

Haak 4 losse en sluit de ring met een h.v.
Rij 1: 1 losse, 10 v. in de ring en h.v. in de eerste v.

Rij 2: 3 losse, 1 stk in dezelfde st, 3 losse, h.v. in dezelfde st. * 3 losse, 1 stk in vlgd st, 3 losse en h.v. in zelfde st. H.v. in vlgd st, en herhaal van * tot * totdat je 6 blaadjes hebt. 

Knip het draad af en haal het door de laatste steek. Werk met een stopnaald alle draadjes weg en klaar is je 5 minuten bloem! :D

(wil je zelf ook een patroon vertalen, dat kan met dit vertaal schema)


41 opmerkingen:

  1. Ik heb hem geprobeerd. Hij is leuk. Precies het bloemetje wat ik zocht. Dank je wel:-) Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie "snelklaarbloemetjes" ik heb ze gisteren gemaakt om een krans mee te versieren, rood-wit-blauw:) en ik ben volger geworden hoor, leuk blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt leuk die bloemetjes vooral het idee om er een krans van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke bloemetjes.
    Ik haak ze om op een cadeautje te doen die we in ons winkeltje in een verpleeghuis verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi gaootje
      een goed idee zeg ga ze ook maken
      ben wel geen ster in haken maar het proberen waard
      zo heb je een cadeau wat af is

      Verwijderen
  5. Wat is vaste en losse en dat soort dingen?
    Dat wil ik graag weten wnt ik kan nog niet zo goed haken😜

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je moet op youtube gewoon filmpjes kijken over de steken, dan zie je het en het is een kwestie van oefenen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukt! (Nog) niet in 5 minuutjes, maar oefening baart kunst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is er een verschil tussen "st" en "stk", want het is niet zo duidelijk voor een beginneling

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er een rekkertje aan gedaan voor in mijn dochtertjes haar...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe vast iets niet goed. Heb 8 blaadjes. Maar evengoed nog leuk. En binnen 5 minuten, voor een beginner niet slecht. Nu zit ik natuurlijk de rest van de avond te haken om 6 blaadjes te krijgen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook 8 blaadjes, maar dat vind ik net zo leuk!

      Verwijderen
  11. Hoi hoi vraagje ik zit ook met 8 blaadjes, moeten die 3 losse aan de hv vast of 1 st verder? alvast bedankt (schattig bloempjes hoor ) Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is fantastisch ik heb er nu al gehaakt!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat ik bedoelde was 500 gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. god god god wat een gefrot zeg heb het geprobeerd maar lukt nog niet echt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Poeehh wat moeilijk! www.haakpatronen.net

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk! Ik heb het bloemetje inmiddels al een paar keer gehaakt. Voor op een jurkje, aan een cadeautje en vanavond voor op het dekentje voor de poppenwagen die onze oudste dochter morgen cadeau krijgt voor haar 4e verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk bloemetje precies wat ik zocht voor mijn w.c houder en makkelijk te haken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk en echt snel bloemetje, ik ken het ook zo uit mijn hoofd! dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor het delen van het patroon van deze leuke bloemetjes het lukte mij in een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor het delen van het patroon van deze leuke bloemetjes het lukte mij in een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb ook 8 blaadjes....wil toch wel graag weten hoe dit kan..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ..leuke blog!! Ik zocht via google naar snelle bloemetjes haken en ze vond jou!! :D Gelijk maar even volgen, want je maakt zulke leuke dingen!! Ik ga beginnen aan de bloemetjes hoor.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Volgens het orginele patroon moet je in de eerste toer 1 losse en daarna 11 vasten haken. Als je vervolgens in de tweede toer het stokje in de eerste steek en de drie lossen met een halve vaste in de volgende steek vast maakt, dan krijg je 6 bloemblaadjes. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het patroon hierboven klopt niet, dan krijg je 8 blaadjes. plus het lijkt de losse,stokje en weer de losse in dezelfde steek moet. erg jammer. Maar gelukkig zag ik jouw beschrijving🙆

      Verwijderen
  24. Bedankt voor het leuke patroontje! Ik heb hem van wat dikkere wol gemaakt voor op een col, net wat extra's.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schattig bloemetje! Precies wat ik zocht. Merci. Johnny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben een leek in haken. Weet dus ook niet goed wat hv of v wil zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank u wel voor de werkbeschrijving. Ga het straks of morgen eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Volgens mij moe het patroon anders als je 6 blaadjes wilt krijgen. Ik krijg pas 6 blaadjes als ik de stokjes niet in dezelfde steek doe maar in de volgende steek, dan 3 lossen en in de volgende steek een halve vaste. Vanuit die halve vaste weer 3 losse, een stokje in de volgende steek, en zo verder, dan komt het volgens mij goed uit met de 10 vasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een vraag. Ik wil graag een iets grotere bloem. Kan ik dan bv 8 losse voor de ring doen?

    Maar dan waarschijnlijk bij rij 1 ook meer vaste?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. echt supper makkelijk en leuk om ergens aan te hangen

    BeantwoordenVerwijderen
  31. welk haaknaald heb je gebruikt ? Gr.Margareth

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha doe precies volges patroon maar krijg er meer blaadjes door ipv6

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...